گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور یکی از مواد زائد تولید شده در صنعت تصفیه روغن است که می­‌تواند به عنوان سوخت در انرژی استفاده شود. با این حال، محتوای ماده فرار کم و ساختار گرافیتی مانند کک نفتی دلایل بالا بودن درجه حرارت احتراق و پیچیدگی احتراق آن است.

نام تجاری: گرافیت کم سولفور-کک گرافیکی-کک نفتی گرافیته-GPC

مشخصات گرافیت کم سولفور 

  • خاکستر کم -گوگرد کم -مقاومت کم
  • جذب خوب
  • نیتروژن کم

فرآورده های کربنی

گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور با خلوص بالا از کک نفتی با کیفیت بالا و در دمای 2500 ~ 3500 درجه سانتی گراد ساخته می­‌شود. محتوای گوگرد یکی از مهم‌ترین موارد در GPC است که از 0.03 تا 0.05 متغیر است. به عنوان یک ماده کربن با خلوص بالا، دارای ویژگی­‌های کربن ثابت بالا، گوگرد کم، خاکستر کم، تخلخل کم و غیره است و می­‌توان از آن به عنوان افزایش دهنده کربن(جبران کننده) برای تولید فولاد، چدن و آلیاژ با کیفیت بالا استفاده کرد. همچنین می­‌توان از آن در پلاستیک و لاستیک به عنوان افزودنی استفاده کرد.

گرافیت کم سولفور یکی از مواد زائد تولید شده در صنعت تصفیه روغن است که می­‌تواند به عنوان سوخت در انرژی استفاده شود. با این حال، محتوای ماده فرار کم و ساختار گرافیتی مانند کک نفتی دلایل بالا بودن درجه حرارت احتراق و پیچیدگی احتراق آن است.

کاربرد کک نفتی گرافیت

در صنعت ساخت فولاد، کک نفتی گرافیت بهترین افزودنی کربن برای ذوب است. همچنین کک نفتی گرافیت تا حدی می‌تواند جایگزین ضایعات گرافیت شود.

این ماده به عنوان ماده تلقیح و کربوهیدر به طور گسترد‌‌ه‌­ای در فرآیند ریخته گری دقیق و ذوب فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، خصوصاً برآورده ساختن نیاز محصول با کیفیت بالا و کنترل دقیق محتوای گوگرد در صنعت ریخته­‌گری آهن شکل پذیر و آهن خاکستری. همچنین از آن به عنوان عامل کاهنده در راکتور هسته‌­ای، جاذب فلزات سنگین در سیستم تصفیه فاضلاب و ماده اولیه کاتد گرافیت در سلول الکترولیز آلومینیوم استفاده می­‌شود.

 

به عنوان یک ماده کربن با خلوص بالا، دارای ویژگی‌­های کربن ثابت بالا، گوگرد کم، خاکستر کم، تخلخل کم است. این می‌تواند به عنوان افزایش دهنده کربن برای تولید فولاد، چدن و آلیاژ با کیفیت بالا استفاده شود. به عنوان یک ماده کربن با خلوص بالا، می­‌تواند برای تولید مواد آب بندی و روغن کاری، برس برق، ترمزهای ترکیبی و غیره استفاده شود. همچنین می­‌تواند در پلاستیک و لاستیک به عنوان افزودنی استفاده شود.

گرافیت کم سولفور پس از پردازش بیشتر می­‌تواند گرافیت با خلوص بالا مانند مواد آند برای باتری­‌های یون لیتیوم، آکواداگ، مواد آب بندی گرافیت و مواد کامپوزیت گرافیت، مواد افزودنی ضد اصطکاک گرافیت، گرافن و سایر محصولات با تکنولوژی بالا، در یک کلام، نفت گرافیتی شده به دست آورد. کک دارای پیش زمینه کاربرد گسترده‌­ای به عنوان ماده اولیه است.

روش تولید گرافیت کم سولفور

گرافیت کم سولفور پسماند فرآیند تصفیه روغن است، نمودار سازی فرآیندی است که ما پس از عملیات دمای بالا کک نفتی را به گرافیت تبدیل می­‌شود، این فرآیند برق کک نفتی پس از دمای بالای 3000 درجه است به طوری که مورفولوژی مولکولی کربن کک نفتی با آرایش نامنظم به روش آرایش یکنواخت شش مربع، کک نفتی می­‌تواند از این طریق در فلز داغ تجزیه بهتری داشته باشد، تمام کربوره‌­های اصلی موجود در بازار کک نفتی گرافیتی شده است.

کک نفتی گرافیت و کک نفتی کلسینه به طور گسترده­‌ای به عنوان مواد افزودنی کربن برای بهبود محتوای کربن در مایع فلز مذاب در ساخت فولاد، ریخته گری، ریخته گری آهن خاکستری، ریخته گری دقیق و غیره استفاده می­‌شود. کک نفتی گرافیتی شده بهترین ماده کربناتی است که ذوب می‌شود.

گرافیت کم سولفور پسماند زباله در فرآیند تصفیه نفت است. کک نفتی گرافیت محصولی است که از کک نفتی تهیه می‌شود و در کوره گرافیت قرار می­‌گیرد و در دمای بالا پردازش می­‌شود.

کک نفتی نیمه گرافیت دار با گوگرد کم و نیتروژن کم ما از کک نفتی کلسینه شده به عنوان ماده اولیه ساخته شده است، سپس از طریق گرافیت سازی کامل فرآیند نمودارسازی مداوم تحت دمای بالا حداقل 2600 ℃ انجام می­‌شود. پس از آن، از طریق خرد کردن، غربالگری و طبقه بندی، اندازه ذرات مختلف بین 50-0 میلی متر ارائه می­‌شود.

آنالیز شیمیایی گرافیت کم سولفور

PackingSizeMo %Ash %Vm %S %FC %
25kg bag*36 pcs in 900kg big bag1-5mm0.12 Max0.46 Max0.66 Max0.5 Max98.88

دیگر محصولات

توسعه صادرات رادآرون