فعالیت های واحد بازرگانی داخلی شرکت توسعه صادرات رادآرون

شرکت بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون با هدف واردات، تأمین، تهیه و توزیع مواد اولیه صنایع فولاد و ریخته گری شامل فرو آلیاژها (فرومنگنز، فروسیلیکومنگنز، فروکروم، فروسیلیس، فرومولیبدن، فرووانادیوم، فرونیوبیوم و فروتیتانیوم) و فرآورده های کربنی شامل (گرافیت کم سولفور، گرافیت پر سولفور، گرافیت چرب و کک متالورژی) در خدمت زنجیره صنایع فولاد و ریخته گری می‌باشد.

 مطابق با آمار انجمن جهانی آهن و فولاد (World Steel Association)  درخصوص جایگاه رتبه دهم کشور ایران در میان تولید کنندگان مطرح جهان در زمینه فولاد و با  توجه به هدف گذاری دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در افق چشم انداز 1404 کشور ایران، شرکت بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون را بر آن داشت تا در مسیر نایل شدن به این مهم، در زمینه تأمین و توزیع مواد اولیه فولاد از تولیدکنندگان خارجی و داخلی با در نظر گرفتن قیمت های کاملا رقابتی همراه با کیفیت بالا، پشتیبان صنعت فولاد کشور باشد.

Ranking

Country

2021 Steel Production  

Thousand (MT)

2020 Steel Production

Thousand (MT)

2019 Steel Production

Thousand (MT)

1

China

1,032,800

1,064,700

996,342

2

India

118,100

100,300

111,351

3

Japan

96,300

72,700

99,284

4

United States

86,000

83,200

87,761

5

Russia

76,000

71,600

71,897

6

South Korea

70,600

67,100

71,412

7

Turkey

40,400

35,800

33,743

8

Germany

40,100

35,700

39,627

9

Brazil

36,000

31,400

32,569

10

Iran

28,500

29,000

25,609

11

Italy

24,400

20,400

23,190

12

Taiwan

21,000

23,300

21,954

13

Ukraine

20,600

21,400

20,848

14

Vietnam

19,900

23,600

17,469

واردات، تأمین، تهیه و توزیع مواد اولیه و ارائه خدمات توسط شرکت بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون شامل:

  • فرو آلیاژها: فرومنگنز، فروسیلیکو منگنز، فروکروم، فروسیلیس، فرومولیبدن، فرووانادیوم، فرونیوبیوم و فروتیتانیوم
  • فرآورده های کربنی: گرافیت کم سولفور، گرافیت پر سولفور، گرافیت چرب و کک متالورژی
  • تأمین و توزیع محصولات بالادستی فولاد
  • عضویت در وندورلیست و اخذ کد تآمین کنندگی از کارخانجات بزرگ و مطرح فولادی کشور و پذیرش سفارشات تناژ بالا در زمینه مواد اولیه و محصولات بالا دستی کارخانجات فولادی.
  • ارائه قیمت های رقابتی ارزی به مشتریان با ایجاد ارتباط مستقیم با تولید کنندگان مطرح و معتبر هندی، چینی و … توسط شعبات نمایندگی شرکت صنایع آلیاژی رادآرون در کشورهایی نظیر امارات، ایتالیا و هند و … به صورت FOB تحویل در مبدأ و یا CFR تحویل در گمرک مقصد در قالب صدور پروفرما برای مشتریان و همچنین اعلام قیمت های ریالی و تحویل بار به صورت DDP (درب کارخانه).
  • کیفیت تضمین شده کالا های وارداتی با وجود انجام بازرسی های شخص ثالث کالا ها و تحویل کالاهای پلمب شده و دارای گواهی نامه بازرسی به مشتریان.
  • واردات و تأمین کلیه گرید ها مربوط به فروآلیاژها از جمله گرید هایی که به جهت آنالیز خاص آنها امکان تولید در داخل را ندارند.
  • آشنایی و لینک با شرکت های معتبر در زمینه حمل و نقل دریایی و زمینی در شرایط تحریم و ارائه خدمات ایمن و مقرون به صرفه از لحاظ قیمت و زمان تحویل در خصوص فرآیند لجستیک و حمل و نقل بین المللی و داخلی.
  • مشاوره به مشتریان و ارایه تسهیلات مهم و اساسی در زمینه امور گمرکی و ترخیص کالا و در نتیجه ترخیص به موقع و کاهش هزینه های مربوط به دموراژ کالا ناشی از زمان بر بودن فرآیند ترخیص کالا.
  • ارزیابی نظرات و ایده های مشتریان در خصوص خدمات و کالا های تحویل شده و ارایه خدمات پس از فروش.
  • تهیه و نشر اخبار داخلی و خارجی از منابع دست اول در حوزه صنایع فولاد و قوانین و مقررات مربوط به گمرک و تجارت خارجی؛ همچنین ترجمه و تالیف مقالات علمی در این زمینه، جهت استفاده کارفرمایان محترم حوزه فولاد و سایر تجار و در نتیجه بررسی راهکارهای کارا و اثر بخش در رابطه با بهبود فرآیند تجارت و تأمین مواد اولیه با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت برای مشتریان ارجمند.

علت محدودیت تولید فروآلیاژها در کشور ایران:

با توجه به میزان تولید برخی از فروآلیاژها (مانند فرومنگز پر کربن، فرو منگنز متوسط کربن و فرو منگنز کم کربن و فرو سیلیکو منگنز) در کشور ایران بنا به دلایل ذیل، در خصوص تولید این قبیل فروآلیاژ ها کشور ایران دچار محدودیت می باشد:

– محدودیت در امکانات و تجهیزات لازم برای تولید این محصولات و گران بودن هزینه نیروی کار نسبت به به کشورهایی نظیر هند و چین.

– عدم وجود معادن سنگ منگنز با عیار منگنز بالا و همچنین وجود مشکلاتی در خصوص فرآوری سنگ منگنز و عیار سازی آن.

– عدم امکان تولید محصولات فروآلیاژی (مثال محدودیت در تولید فروسیلیس با گرید آلومینیوم زیر یک)  با گرید های ویژه و خاص

–  بدلیل فقدان سرمایه گذاری و در نتیجه تعداد محدود تولیدکنندگان محصول فروسیلیکو منگنز در داخل کشور، میزان تولید داخلی آن جوابگوی تقاضای کارخانجات بزرگ فولادی داخل کشور نیست و برای رفع نیاز داخل لازم است واردات این محصول صورت پذیرد.

جهت رفع کلیه موارد فوق الذکر تیم بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون با دانش و آگاهی کامل در جهت رفع نیاز مشتریان و کارفرمایان بزرگ فولادی در زمینه واردات و تأمین مواد اولیه صنایع فولاد و ریخته گری گام بر میدارد.

تهیه، تأمین و واردات مواد اولیه مصرفی (سنگ منگنز و …) جهت کارخانجات تولید کننده فروآلیاژ در کشور:

با وجود معادن منگنز با درصد سیلیس بالا و درصد منگنز پایین در کشور و اینکه برای تولید محصول فرومنگنز، حداکثر سیلیس مجاز برای سنگ منگنز باید کمتر از 2 درصد باشد؛ لذا شرکت بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون علاوه بر رفع نیاز کارخانجات تولید آهن و فولاد در حوزه تأمین مقادیر عظیم فروآلیاژ ها، می‌تواند در زمینه تأمین سنگ منگنز با درصد عیار منگنز بالای 40 درصد و عیار سیلیس کمتر از 2 درصد، از تولیدکنندگان مطرح افریقایی و برزیلی برای کارخانجات تولید کننده فرومنگنز پر کربن، فرومنگنز متوسط کربن، فرومنگنز کم کربن و فرو سیلیکو منگنز داخل کشور،پشتیبان این صنعت پر کاربرد در کشور باشد.

سیستم ها، روش ها و ساختار سازمانی شرکت صنایع آلیاژی رادآرون:

تیم بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون با وجود نیروی انسانی کارآمد و مجرب در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی، توانسته است بوسیله بازاریابی گسترده، برقراری ارتباط قوی با مشتریان، ارزیابی دقیق نیاز بازار داخلی همراه با احتساب موشکافانه خواسته های مشتریان، به تأمین کالا و ارائه خدمات بپردازد.

شرکت بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون سرمایه گذاری روی بخش تحقیق و توسعه (R&D) و ارتقا سطح دانش سازمانی در جهت توسعه شایستگی ها و توانمندی های نوآورانه سازمان برای بهبود زنجیره تأمین کالا ها را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

در شرکت بازرگانی صنایع آلیاژی رادآرون ما توانسته ایم با استقرار سیستم مدیریت کیفیت (ISO) و پیاده سازی روش ها و فرم های استاندارد، به ارزیابی و سنجش همه جانبه کالاها بر اساس مدل 7P  آمیخته بازاریابی و خدمات از نظر قیمت (Price)، محصول (Product)، توزیع (Place)، ترفیع و پیشبرد فروش ( Promotion)، نیروی انسانی (People)، فرآیند (Process) و شواهد فیزیکی (Physical evidence)، بپردازیم و جهت رسیدن به حداکثر رضایمتندی بین مشتریان مطابق با کنترل آیتم های جدول ذیل پاسخ گو نیاز و خواسته مشتریان در کلیه زمینه های مرتبط با کالا ها و محصولات می باشیم.

سخن آخر:

شرکت بازرگانی صنایع  آلیاژی رادآرون در حوزه ی واردات، تأمین، تهیه و توزیع فرو آلیاژها (فرومنگنز، فروسیلیکومنگنز، فروکروم، فروسیلیس، فرومولیبدن، فرووانادیوم، فرونیوبیوم و فروتیتانیوم) و فرآورده های کربنی شامل (گرافیت کم سولفور، گرافیت پر سولفور، گرافیت چرب و کک متالورژی) و محصولات بالادستی فولاد همچنین دیگر خدمات مربوط به بازرگانی کالاها، همراه و پشتیبان صنعت ذوب و ریخته گری فولاد کشور می باشد.